The much-awaited Africa Internet Summit (AIS) will be held in Lusaka, Zambia, on 9-21 June. The meeting will be held at the InterContinental Hotel in Lusaka, Zambia. The focus this year will be the role and impact of the Internet in African development.

The brainchild of AFRINIC, the Regional Internet Registry for Africa, and the African Network Operators’ Group (AfNOG), the Africa Internet Summit is the premier multi-stakeholder event combining conference, training and networking for the Internet industry. The annual summit attracts internationally renowned speakers to share knowledge and experiences on technology developments, changes, uses and effects. Experts from different sectors, both public and private, ICT Industry leaders and technical experts including Internet Service Providers (ISP), government, regulators, academia, business, civil society, and interested groups, among others are expected to attend this major event. It is a great opportunity for networking among peers and businesses.

The AIS addresses the current and future needs of operators from the ICT industry. It is open to members and entrepreneurs in ICT, the business community and civil society. The AIS is focused on popular and emerging ICT industries such as mobile telephony and its impact around the world. It is the ideal platform for networking and keeping abreast with cyber security.

While the Internet will remain at the centre of the discussions, workshops and various meetings, the event will also deal with other important matters relating to emerging technologies, particularly mobile telephony, their use, and how they can contribute to both social and economic development in Africa. The forum thus aims at meeting the ever-changing expectations of the ICT Industry and goes beyond core IP engineering to integrate the real world use and impact of IP technologies. The AIS includes sessions that cover business and technical aspects of the Internet: Policy, Content and Names, Internet Numbers, Research, Infrastructure, Capacity building, and Security” says Adiel Akplogan, the CEO of AFRINIC.

Please contact Mrs Vymala Thuron This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. if you require any more information or have any questions.

For more information on the Summit please visit our websites:

Brief on AFRINIC :

AFRINIC is the Regional Internet Registry in charge of the distribution of IP and ASN numbers in the African and Indian Ocean region. IP addresses are critical Internet resources that allow devices to connect to the Internet. Today the Internet has become a democratised medium and an essential tool, for more than 30 years Internet has been running on IPv4 addresses, resulting in their gradual exhaustion and obsoleteness. It is thus crucial for Africa to migrate to IPv6, the pillar of tomorrow’s Internet.

French Version

L’Internet au Sommet: AFRINIC et AfNOG organise le premier Africa Internet Sumit du 9 au 13 juin 2013 à Lusaka, Zambie.

L’événement très attendu, l’Africa Internet Summit se tiendra à Lusaka en Zambie du 9 au 21 juin. La réunion se déroulera à l’hôtel Intercontinental à Lusaka en Zambie. Le point focal de cette conférence cette année sera « Le rôle et l’impacte de l’Internet sur le développement en Afrique ».

AFRINIC, le Registre Internet Régional, en partenariat avec l’AfNOG, créé le premier événement multipartite combinant conférences, formations et réseautage. Ce sommet annuel offre aux experts internationaux une plateforme dans le but de partager leurs expériences sur les innovations technologiques, les bénéfices et impacte. Les experts proviennent des organisations publiques, privées, les leaders du secteur TIC ainsi que des experts techniques qui incluent les fournisseurs d’accès Internet, gouvernement, régulateurs, instituts académiques, business, et la société civile, et divers groupes concernés, parmi d’autres, sont attendus à cet événement. L’AIS est sans doute la plate-forme internationale privilégiée pour la promotion des produits et services des NTIC en Afrique,

« Ce Sommet est une opportunité à ne pas manquer, l’AIS répond aux attentes des opérateurs de l’industrie des NTIC, elle est ouverte aux membres et entrepreneurs de l’industrie des NTIC, ainsi que la société civile. L’AIS est focalisé sur les technologies émergeantes comme les réseaux mobile et de leurs impactes aujourd’hui, sera aussi au menu les dernières innovations en matière de technologie et services du protocole Internet (IP), sur lesquels reposent des industries émergentes tels que la télévision sur IP (IPTV) et le haut débit mobile » commente Adiel Akplogan, le CEO d’AFRINIC.

Bien qu’Internet restera au centre de nos discussions, lors des sessions de formation et des diverses réunions, l’événement va adresser d’autres aspects

des nouvelles technologies et en particulier les réseaux mobiles. Leur utilité et comment elles peuvent contribuer au développement socioéconomique en

Afrique. Le forum ainsi vise à remplir les attentes de l’industrie des TIC allant au-delà des communications sur l’ingénierie IP basique et met en exergue l’utilisation et l’impact concrets des technologies IP. Cela inclut des sessions sur des politiques de gestion, des contenus et noms des domaines, des numéros Internet, de la recherche, des infrastructures, du renforcement des capacités et de la sécurité.

Pour des renseignements supplémentaires sur le Sommet de l’Internet merci de visiter le site web: http://www.internetsummitafrica.org/ et www.afrinic.net